İstanbul (İGFA) – Ferdi Tayfur’un vefatının ardından arabesk müziğin değerlendirildiği “Arabesk” kitabının yazarı Prof. Dr. Nazife Güngör, arabesk konusunu ele aldı. Prof. Dr. Güngör, döneminde ilk defa bir müzik türünün kitlesel olarak ilgi gördüğünü ve Ferdi Baba, Orhan Baba, Müslim Baba gibi sanatçıların halk tarafından sevildiğini belirtti.
Ferdi Tayfur’un halk tarafından sahiplenildiğini ve sadakatle desteklendiğini vurgulayan Prof. Dr. Nazife Güngör, “Çünkü o her zaman onlarla oldu. Yaşam tarzını veya müzik tarzını hiç değiştirmedi ve kitlelerin sevgisini kaybetmedi” dedi.
Prof. Dr. Güngör, arabeskin bir müzik türü olmaktan ziyade kitlesel bir olay olduğunu belirterek, “Müzik sanatının incelikleri, notaları veya enstrümanları değil, sanatçının kimliği, geçmişi ve söyledikleri önemlidir” ifadelerini kullandı.
Ferdi Tayfur, Halkın Sesi…
Sanatçının yaşam tarzının önemine değinen Prof. Dr. Nazife Güngör, “Gecekondulular, Ferdi’yi sevdi çünkü onları anlıyordu. Şarkıları, yaşam mücadelesini yansıtıyordu. Ferdi, yoksulluktan gelerek İstanbul’a tutunmaya çalışan insanların sesi oldu. Bu nedenle plakları hızla tükeniyor, konserlerine yüzbinlerce insan katılıyordu” şeklinde konuştu.
Müzik türüne ilişkin tartışmaların başladığına dikkat çeken Prof. Dr. Nazife Güngör, “En kaliteli müziği yapanlar genellikle kitlelerden ilgi görmezken, arabeskin bu denli ilgi görmesinin nedeni nedir? Araştırmacılar, psikologlar bu soruların cevaplarını aramaktadır. Kitleleri etkileyen şey nedir?” diye sordu.